سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی اپلیکیشن موبایل

همانطور که می دانید، امروزه اپلیکیشن های موبایل چه در اندروید و چه در IOS رشد و پیشرفت چشمگیری در تجارت الکترونیک و همچنین رونق کسب و کار های آنلاین داشته اند. در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و دستگاه‌های موبایل روزبه‌روز در بین مردم محبوب‌تر می‌شوند، طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار اهمیت پیدا کرده است.

طراحی اپلیکیشن موبایل در واقع فرآیند طراحی و تولید برنامه‌های موبایل می‌باشد که قابل اجرا بر روی پلت‌فرم‌های مختلف موبایل باشند. منظور از پلت‌فرم موبایل، سیستم عامل موبایل است. برای مثال سیستم عامل موبایل اپل IOS و پلت‌فرم موبایل گوگل، اندروید است. هر پلت‌فرم قوانین و نیازمندی‌های خاص خودش را برای ایجاد اپلیکیشن دارد. اپلیکیشن‌های موبایل در IOS با زبان SWIFT (سویفت) پیاده سازی می گردند، در حالی‌ که در اپلیکیشن‌های اندروید از جاوا استفاده می شود.

شرکت فیس بوک در اپلیکیشن بزرگ خود (اینستاگرام) برای جلوگیری از مشکلات زیادی که در مبحث طراحی جداگانه اپلیکیشن های موبایل در زیر مجموعه های خود داشت اقدام به ایجاد یک بستر مشترک برنامه نویسی نمود که در آن یک برنامه مشترک تولید می گردد و به هر دو زبان جاوا و سویفت کانورت می شود. در این بستر که با استفاده از تکنولوژی React Native طراحی گردید بستر طراحی در اپلیکیشن مشترک می باشد و کاربران در هر دو پلت فرم نتایج مشابهی را دریافت می کنند.

ویژگی هایی که یک اپلیکیشن خوب باید داشته باشد شامل موارد زیر است:

• دارای نسخه اندروید و IOS باشد

• سرعت بالا

• امنیت

• به‌ روزرسانی هدفمند و منظم

• آنالیز و بررسی رقبا

• ایجاد تمایل در مخاطب برای اشتراک‌گذاری

طراحی اپلیکیشن موبایل iso

سیستم عامل IOS برای اولین بار در سال 2007 توسط شرکت اپل به طور انحصاری برای سخت افزار آن ایجاد شد و توسعه یافت. این سیستم عامل بر روی دستگاه‌های آی پاد، آیفون، تبلت آی پد وجود دارد و کمپانی اپل اجازه استفاده از این سیستم عامل را به هیچ شرکت دیگری نداده است.

برای نوشتن اپلیکیشن های IOS به زبان برنامه نویسی سویفت (SWIFT) نیاز است. سویفت یک زبان برنامه‌نویسی چند شیوه‌ای، چند کاره و از نوع کامپایلری است که توسط شرکت اپل ساخته‌ شده است. از خصوصیت های مهم سویفت در بحث برنامه نویسی برای IOS، خطاگیری سریع و کارایی بالای آن و در عین حال نگارش مختصرتر و کوتاه تر کدها توسط کاربر می باشد. امروزه سویفت بسیار محبوب و قدرتمند است و بیشتر اپلیکیشن های تولیدی برای IOS در این برنامه ساخته می شوند. به عنوان مثال اگر شما خواهان ساخت یک اپلیکیشن تجاری برای کسب و کار آنلاین خود هستید و قصد تولید آن را دارید، بدون شک بهترین گزینه ی پیش روی شما سویفت است.

جالب است بدانید تا پایان سال 2010 نزدیک به 59 درصد صفحات وب مربوط به این سیستم عامل بود. علت محبوبیت این سیستم عامل تقسیم زمان پردازنده به اندازه مورد نیاز برای هر برنامه است تا از اتلاف انرژی کاسته و سرعت افزایش یابد.

طراحی اپلیکیشن موبایل اندروید

اپلیکیشن اندروید یا همان نرم‌افزار موبایل اندروید ابزاری است که توسط آن کاربر می‌تواند فعالیت‌های مورد نیاز خود را بسته به کاربری این اپلیکیشن انجام دهد. اندروید یک سیستم عامل متن باز است و شرکت های مختلف می توانند با توجه به نیازها و سلیقه خود در آن تغییراتی ایجاد کنند. به همین علت کمپانی های تولیدکننده، پوسته های سفارشی را برای محصولات خود توسعه می دهند و ویژگی های جدیدی را به آن ها اضافه می کنند.

دانلود اپلیکیشن اندروید

برای دانلود اپلیکیشن موبایل بسته به بستر آن فروشگاه‌هایی وجود دارد که کاربر می‌تواند این ابزارها را از این فروشگاه‌ها دانلود نماید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاربر می‌تواند از طریق فروشگاه اپلیکیشن اندروید گوگل یا اصطلاحا Play Store اقدام به دانلود این نرم افزارهای اندروید نماید. اپلیکیشن‌ های اندروید ممکن است بسته به نظر مشتری به صورت رایگان و یا به صورت پولی طراحی شوند. یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید در آن اقدام به دانلود اپلیکیشن اندروید نمایید "اپلیکیشن اندروید بازار" است. این اپلیکیشن اندروید ایرانی بوده و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و از آن‌جا که در Play Store ممکن است همه ابزارهای ایرانی و فارسی موجود نباشند شما میتوانید از طریق این نرم افزار به دانلود اپلیکیشن‌های اندروید مختلف و متفاوت در هر زمینه‌ای که نیاز دارید بپردازید.